woensdag 3 april 2013

Passie voor kunst

In de krant van Gouda 21 maart 2013 op pagina 21...

Passie voor kunst


Het bevorderen van het belang van cultuur in de breedste zin van het woord  en de beeldende kunst in het bijzonder. Omdat cultuur laat zien waar je vandaan komt, wie je bent en waar je naar toe gaat. Dit staat op mijn linkedin pagina en elke week twitter ik een tweet met een kunstding de wereld in…

Mijn passie voor kunst is al ergens gezaaid toen ik heel jong was, ik hield van verhalen, toneelspelen enz. Eerst was het vooral de muziek, later bleek ik echt een creabea te zijn, maar het duurde even voordat de verdere ontwikkeling kwam. Ik werkte al toen ik besloot naar de (avond) kunstacademie in Den Haag te gaan. Uiteindelijk werd ik illustratief tekenaar, ik maak tekeningen, schilderijen of 3d kunst (beeldend) bij een verhaaltje. Het leukste vind ik om dat in opdracht te doen en samen met de opdrachtgevers te bedenken wat het beste bij hen past. Ik kan het kunstwerk dan maken maar het is ook leuk als de opdrachtgever daar zelf aan mee te werkt  in een workshop. Alweer 20 jaar geef ik teken- schilderlessen bij het wijkcentrum de Buurtstee in Bloemendaal. Sinds bijna een jaar geef ik ook het teken- schilder atelier bij de Savelberg. Daar kunnen nog mensen op inschrijven. In de Maand van het Groene Hart  ben ik op 20 april bij 'Gouwestek' om ‘tegelties’ te maken. In de zomervakantie een expositie bij de bieb in Reeuwijk samen met mijn broer Jan, fotograaf. Meer over mij weten? Kijk op de website van marriannekunstidee en volg het blog marriannekunstideetjes.

Passie voor kunst staat onder redactie van Dick Markvoort, makelaar amateurkunst Gouda.
dick@netwerkamateurkunst.nl


Geen opmerkingen:

Een reactie posten